Om foreningen

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du en liste over nogle af de mest stillede spørgsmål. Hvis ikke du kan finde dit svar her kan du i stedet se her for at finde ud af hvem du skal kontakte med forskellige typer af spørgsmål.

1. Er forældrekøb tilladt?

A/B Møntmestergårdens vedtægter tillader forældrekøb. Det betyder, at det er muligt at købe en andelsbolig i foreningen og fremleje den til børn/forældre uden tidsbegrænsning. For yderligere information herom, kontakt administrator.


2. Kan man sammenlægge lejligheder?

I A/B Møntmestergården er det muligt at købe en tilstødende andelslejlighed og søge om tilladelse til sammenlægning. Her på siden, kan du læse, hvordan proceduren er.

Overtagelse af en nabolejlighed til sammenlægning

Ønsker du at overtage en tilstødende andelslejlighed, som er til salg, med henblik på sammenlægning, skal du først søge bestyrelsen om tilladelse. Herefter udarbejdes og underskrives på sædvanlig vis en overdragelsesaftale mellem sælger og køber.

Tilladelse af Københavns kommune

Inden igangsætning af byggearbejdet skal der indhentes tilladelse til sammenlægningen fra kommunen. Du finder information om regler og ansøgning på Københavns kommunes hjemmeside.

Hertil skal du bruge en fuldmagt underskrevet af foreningen, som også findes på kommunens hjemmeside jf. ovenfor. Den skal udfyldes og afleveres til administrator, sammen med tegninger og beskrivelser, hvorefter administrationen på foreningens vegne underskriver fuldmagten, som du herefter kan sende til kommunen sammen med din ansøgning.

Du finder yderligere information om de nødvendige kommunale tilladelser mv. på kommunens hjemmeside jf. ovenfor.

Arbejdets udførsel

Når du har fået bestyrelsens og de relevante tilladelser fra kommunen, skal du desuden være opmærksom på følgende forhold: 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte administrator.


3. Må man holde husdyr?

I A/B Møntmestergården er det tilladt beboerne at holde husdyr efter visse regler. Se husordenen for de præcise retningslinjer.


4. Har foreningen en venteliste?

I A/B Møntmestergården føres der ikke venteliste for interessede købere, da andele kan overdrages frit i henhold til vedtægterne.

Der er dog oprettet en interesseliste hvor mulige købere har mulighed for at skrive sig op og blive kontaktet i tilfælde af mulige andele der er til salg i øjeblikket. For nærmere info om denne kontakt administrator.

Dokumenter

Generalforsamlinger

Årsrapporter

Vedtægter, husorden, mv.

Fælles faciliter

Vaskeri

Foreningen har et fælles vaskeri for foreningens beboere, som findes i kælderen mellem Tomsgårdsvej 6 og 8 (nedgang fra gårdsiden).

Maskinerne, der er fra 2011, omfatter

Vaskeriet er åbent hver dag fra kl. 8.00 - 22.00, uden forhåndsreservation (der er som regel ledige maskiner). Intet vaskeprogram med slut efter kl. 22.00 kan påbegyndes.

Det er et pengeløst vaskeri, hvor du får adgang og betaler med et chipkort, og dit forbrug trækkes månedligt via opkrævningen af boligafgiften. Ønsker du et vaskekort eller har du spørgsmål til administration og betaling for vask, kontakt da administrator.

Fejl og mangler ved vaskeriet skal meldes til viceværten, som har det daglige tilsyn med vaskeriet.

OBS.: Vaskeriet kan kun tilgås ved hjælp af vaskekort. Derudover er vaskeriet lukket om formiddagen hver første mandag i måneden i forbindelse med, at der bliver kørt rengøringsprogrammer på maskinerne.


Parkering

Foreningen har fælles parkeringspladser på begge sider af blok B for foreningens beboere.

For at benytte parkeringspladserne kræves det, at nummerpladen på det køretøj man måtte ønske at parkere er registeret hos DinParkering. Dette gøres ved at kontakte administrator.

Hver beboer har mulighed for at have et køretøj registreret af gangen. Ved skift af nummerplade er det vigtigt at huske at kontakte administrator og oplyse det nye nummer da man ellers risikerer, at blive pålagt at betale en kontrolafgift.

Parkerede køretøjer der ikke er registreret risikerer ligeledes at skulle betale en kontrolafgift.

De specifikke regler for parkering kan læses her: 2019-05-27 Regler for parkering og ud-/fremleje.


TV og internet

Foreningen har indgået en aftale med hhv. Bolig:net til internet og Fibia til tv.

For specifikke priser kan beboere kontakte de to udbydere på deres support.

For at tilmelde en lejlighed til internet skal man som beboere blot tilslutte en computer med et internetkabel i det internetstik der er at finde i alle lejligheder. Herefter kan man tilgå start.bolignet.dk hvorefter man vil blive guidet igennem opsætning og tilmelding. Hvis der opstår problemer med dette står Bolig:net klar til at hjælpe ved kontakt til support.

Læs også mere i dokumentet her: Internet hos Møntmestergården.

For tilmelding til TV skal man kontakte Fibia på deres support.


Kælderrum

Alle andelshavere får ved indflytning tildelt et lille kælderrum (pulterrum). Derudover råder foreningen over et mindre antal større, murede kælderrum, som udlejes. Kontakt Administrator, hvis du er interesseret i at høre, om der er et af de større kælderrum til udlejning.


Cykelkældre

Foreningen råder over flere cykelkælderrum i hver blok. Her er der mulighed for at parkere sin cykel et sikkert sted. Rummene kan åbnes med den almindelige opgangsnøgle og er derfor tilgængelige for alle i foreningen.


Legepladser

Foreningen har en legeplads mellem blok A (Tomsgårdsvej) og blok B. Derudover kan foreningens beboere benytte legepladsen ved børnehaven på Møntmestervej 54 uden for institutionens åbningstid ved at benytte nøgle til indgangen bag ved blok C.


Værksted

Foreningen råder over et værksted, der normalvis kan udlånes til beboerne i foreningen.

Dette er dog i øjeblikket ude af drift.

Faste arrangementer

Alle arrangementer i foreningen bliver meldt ud i nyhedsbrevene, ved opslag i opgangene eller ved udsendelse af materiale fra vores administrator (f.eks. i forbindelse med generalforsamlinger). Desuden kan datoer for arrangementer findes her når disse kendes af bestyrelsen: Kalender

Arbejdsdage

Foreningen har fire gange årligt en arbejdsdag. Disse arbejdsdage bliver brugt til at klare forskellige gøremål i foreningen som maling, oprydning, klargøring til sommerfest o.lign. som beboerne selv kan klare.

Arbejdsdagene har tre hovedformål. Det første er at spare foreningen for en masse penge ved relativt simpelt arbejde som vi selv kan udføre. Dette er med til at holde foreningen sund og flot. Det andet, og vigtigere, formål er social. Arbejdsdagene giver en rigtig god mulighed for at møde de andre beboere i foreningen og få en snak. Det tredje formål er at øge vores fælles medansvar i foreningen og sørge for at beboerne føler medejerskab over foreningen og ønsker at være med til at værne om denne og vores materiel.

Til arbejdsdagene vil foreningen stå for frokost og proviant igennem dagen. Arbejdsdagene har altid forskellige opgaver, også masser der ikke er så fysisk krævende. Der er derfor generelt mulighed for alle til at deltage.

For at tilmelde sig en arbejdsdag skal man skrive til bestyrelsesmailen.

Manglende fremmøde

Hver andel er påkrævet at have deltaget i mindst en af de fire arbejdsdage mellem to generalforsamlinger, og der vil derfor blive registreret deltagere ved hvert arrangement. Hvis ingen fra en andel har deltaget vil dette medfører en afgift til foreningen på 500 kr. Afgiften vil blive opkrævet over boligafgiften.


Sommerfest

Foreningen holder årligt, normalvis i løbet af august, en sommerfest for alle foreningens beboere. Dette plejer at foregå i gården mellem blok B og C og inkludere masser af hygge, god mad og musik.

Sommerfesten giver beboerne en god mulighed for møde hinanden i et hyggeligt og afslappet arrangement, og giver mulighed for at lære de andre beboere at kende.

Sommerfesten vil normalvis falde samme dag som en af de fire årlige arbejdsdage.


Generalforsamlinger

Forening har en årlig ordinær generalforsamling jvf. vedtægterne. Denne ligger normalvis omkring marts/april. Derudover kan bestyrelsen vælge at indkalde til ekstraordinære generalforsamlinger hvis dette findes nødvendigt for at vedtage noget der ikke kan vente frem til den ordinære generalforsamling.

Indsendelse af forslag

Har man forslag man ønsker at stille til generalforsamlingen skal disse indsendes til bestyrelsen. Dette kan gøre på bestyrelsesmailen bestyrelsen@moentmestergaarden.dk. Bemærk at for at et forslag kan behandles på generalforsamlingen skal dette være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen.